"Pažink save ir kitą per pasaką". Kiekvienoje pasakoje herojus ne tik susiduria su iššūkiu, bet ir jį nugali. Pasakų analizė leidžia pabūti vieno ar kito herojaus kailyje, ,,pasimatuoti” jo gyvenimo scenarijų, surengti ,,pasakišką” pasitarimą, rasti pagalbos būdus. Tyrinėdami pasakas, pasižiūrėsime iš šono į savo ar klientų gyvenimo scenarijus. Ieškosime kaip juos pakeisti, jei jie tapo nebeefektyvūs ar destruktyvūs.
Jungas akcentavo pasąmonės reikšmę žmogaus elgesiui ir įvedė asmeninės bei kolektyvinės pasąmonės terminą. Jis teigė, kad elgesį lemia ne tik žmogaus dinaminė individuali istorija, bet ir jam reikšminga praeitis bei ateitis. Kolektyvinė pasąmonė talpina dvasinę žmonijos patirtį ir išmintį, kuri gali atgimti kiekvieno mūsų sąmonėje - jos turinį galima atskleisti sapnuose, pasakose, mituose bei meno kūriniuose. Taigi, ji turi stiprią emocinę galią ir lemia mūsų mintis ir elgesį. Pavyzdžiui, Šešėlio, Animos, Motinos ar Tėvo archetipai – tai besikartojantys išgyvenimų kompleksai. Kaip jie gali veikti mūsų santykius? Nenatūrali motinos seksualizacija žaloja sūnaus vyriškąjį instinktą, skatina jo donžuanizmą. Tačiau teigiamai veikiantis kompleksas skatins vyro estetinį skonį, norą kurti švelnius vyro ir moters santykių saitus, pasiaukoti dėl to, kas yra teisinga. Kam reikia šių žinių? Kad taptų aišku, kokiu būdu jie mus veikia, kad pažindami juos galėtume nuo jų išsilaisvinti ir tapti labiau laisvesniais žmonėmis, gebančiais kurti autentišką santykį su savimi, kitais ir pasauliu bendrai.
Reikšmingos vaikystės patirtys suaugusius formuoja tokiais, kokie jie yra šiandieną. Taip pat, kaip suaugusius formuoja jų pačių tėvystė. Tėvų-vaikų santykis yra pats svarbiausias gyvenimo ryšys, deja, neretai jis yra ir pats sudėtingiausias. Kuo aiškiau bus kaip jis veikia, tuo paprasčiau suprasime, kodėl tas ryšys kelia tiek sumaišties.
Tėvų ir suaugusių vaikų santykiai daro įtaką ir romantiniams santykiams, darbe ar tiesiog gyvenime. Neretai, sutvarkius pirmuosius, pasitaiso ir kiti. Svarbiausia – sumažėja nerimo, abejonių savimi ir baimės bendrauti autentiškai.
Nagrinėjamos temos:
Šis seminaras Tau, jei: santykis su tavo tėvais sudėtingas, jauti kaltę bendraudamas/nebendraudamas, nuolat galvoji apie savo tėvus ar jų nuomonę. Taip pat, jei turi suaugusių vaikų ir: santykis su tavo vaikais sudėtingas, jauti kaltę bendraudamas/nebendraudamas, sunku juos paleisti gyventi savarankiškai.
Dalis paskaitos skirta teorinei medžiagai, tačiau be praktikos psichologijoje mažai pasieksime, todėl likusi seminaro dalis bus skirta aktualių dalyvių klausimų nagrinėjimui bei praktiniams užsiėmimams .
Aukos ir agresoriaus tema aktuali visais laikais – šie vaidmenys gali būti išgyvenami šeimoje, santykyje su tėvais, su sutuoktiniu, vaikais, esame patyrę mokykloje, darbe. Tai dažnas psichologinis santykių modelis, įkvėptas baimės ir sutrikusios savivertės jausmo. Tai santykių spąstai, nes aukos ir agresoriaus vaidmenys dažnai yra subtiliai užmaskuoti. Iš šių spąstų gali pavykti išeiti, jei pajėgtume gyventi kaip išties laisvi žmonės – jei nereiktų įrodinėti, kad esame išskirtiniai, jei nebijotume būti atstumti, jei nesipuikuotume savo galia ir žiniomis, jei nereikėtų menkinti savęs ir pataikauti kitam dėl savo poreikių patenkinimo. Kiek, išties, mylime save ir savo gyvenimą? Kiek turime noro veikti išvien, o ne vienas priešais kitą? Aptariamas temas lydės trys bazinės temos: kaip susigrąžinti kūrybiškumą ir atstatyti žmogiškąjį ryšį, kaip susigrąžinti pasitenkinimo jausmą ir gyventi savo gyvenimą savirealizuojantis.
Manipuliaciniai santykiai ilgalaikėje perspektyvoje veda prie pralaimėjimo ir bendravimo nutraukimo, dėl to yra svarbu išmokti identifikuoti manipuliacijas, jų netaikyti, o bendravimą grįsti tinkamomis įtakos priemonėmis, taikant partnerystės principus. Mokymų metu sužinosite, kodėl vieni žmonės yra įtakingi, o kiti ne. Suprasite įtakos ir charizmos sąsajas transakcinės analizės požiūriu (E. Berne).
Sužinosime kaip identifikuoti ir suprasti pagrindinius manipuliavimo, įtakos darymo metodus, strategijas bei technikas, kaip tinkamai suvaldyti manipuliavimu paremtas situacijas, įsisavinsime informaciją ir žinias, padėsiančias tapti kompetentingu, stipriu, manipuliacijoms ir neigiamai aplinkinių įtakai atspariu žmogumi.
Vertė mokymų dalyviui:
Šie mokymai svarbūs kiekvienam, kuris nori būti savo gyvenimo šeimininku, džiaugtis iššūkiais, tobulėti.
Darbų visuomet yra daugiau nei laiko jų padaryti. Efektyvumo didinimui svarbūs yra geri delegavimo įgūdžiai. Per gerą delegavimo praktiką didinama darbuotojų motyvacija ir atsakomybė, ugdoma kompetencija, o darbų padaroma daugiau. Dalyviai sužinos kokiais principais remiasi efektyvūs delegavimas ir kokios yra psichologinės kliūtys efektyviam delegavimui.
|
Mokymai skirti tiems, kas nori padidinti savo asmeninį efektyvumą, siekia geriau jaustis kasdieniniame gyvenime, turi sunkumų susitelkiant ties darbu ir tikslų siekimu bei nori ugdyti savo valią ir keisti kasdienius įpročius.
Asmeninis efektyvumas darbe:
Produktyvi ir efektyviai dirbanti asmenybė:
Šio mokymo metu dalyviai:
Mokymai skirti visiems besidomintiems žmonių bendravimu, taip pat nuolat susiduriantiems su agresyviais ar pasyviai agresyviais žmonėmis.
Turbūt retas kuris, santykyje su kitais žmonėmis, nebūtų girdėjęs įvairiais kontekstais ir formomis vartojamo žodžio „jis/ ji kompleksuotas (ta)“ – pateikiamą ir suprantamą kaip negatyvų asmenybės aspektą. Iš kur jis atsiranda, kas jį sukuria, kaip jis veikia? Šiandien, kaip niekada anksčiau esame motyvuoti nustatyti ir įtvirtinti savąjį vyriškąjį ar moteriškąjį identitetą ir grąžinti jam pirmines vertybes. O taip pat atskirti asmenines santykių problemas ir išeiti iš pasikartojančių sunkumų rato. Kaip tai padaryti? Nepaprastai dažnai, patys to nesuvokdami, identifikuojamės su motinos ar tėvo asmenybės dalimis, kurios galiausiai mus įkalina gremėzdiškose baimių ir lūkesčių konstrukcijose, neleidžiančiomis pajausti realaus gyvenimo ir verčiančiomis jaustis vis labiau nusivylusiais. Pozityvaus ar negatyvaus tėvo ir motinos komplekso įtaką sūnums ir dukroms, turėtume suprasti kaip asmenybės „karkasą“ ar sudedamąsias jos vidinio landšafto dalis. Mokymo metu klausytojai turės galimybę perprasti šią sudėtingą sistemą. Kam tai gali būti vertinga? Tiems, kas ieško kelio į savo autentišką gyvenimą. Galbūt kaltės ir gėdos, pykčio ir nusivylimo jausmai kyla iš to, kad neleidome sau tapti pačiais savimi?
Natūralus žmogiško ryšio poreikis paskatina mus užmegzti santykius, tačiau ne visuomet būna aišku, kaip juos puoselėti ir ,,auginti“. Praėjus pradiniam susižavėjimo ir įsimylėjimo etapui, ne visos poros pereina į stabilesnį ir sąmoningesnį brandžios meilės etapą. Ko reikią, kad pavyktų?
Mokymai gali būti naudingi dalyviams, siekiantiems kurti bei puoselėti sąmoninngą, kokybišką tarpusavio santykį, auginti draugystę ir meilę poroje.
Taip, semestro eigoje yra galimybė pasirinkti papildomas paskaitas (jei turėsime laisvų vietų). Papildomos paskaitos (temos) kaina - 23 EUR.
Registruotis galite, užpildant formą, esančią šios nuorodos puslapio apačioje: Registracija.
Jeigu kyla klausimų, reikia patarimo ar papildomos informacijos, kreipkitės į mūsų mokyklos mokymų koordinatorę Agnę: agne@psichologijosmokykla360.lt ; +370 691 63000